zamknij
Strona główna » Aktualności » Komunikat specjalny nr 2 - zabezpieczenie masztu

Komunikat specjalny nr 2 - zabezpieczenie masztu

Po kilku dniach od feralnego przechylenia jachtu i uszkodzenia masztu sytuacja wygląda na opanowaną. Szymon po konsultacjach technicznych wykonał awaryjne zabezpieczenie masztu przy pomocy lin i materiałów znajdujących się na pokładzie. 

"Został wprowadzony pierwszy wariant naprawy, czyli zabezpieczenie, które polega na usztywnieniu kolumny masztu dodatkowymi odciągami z liny Dyneema - opisuje zespół brzegowy - Odciągi zostały poprowadzone od miejsca uszkodzenia do podwięzi wantowych i okucia baby sztagu. Drugi zestaw odciągów prowadzi od rejonu okucia bomu. Dodatkowo na powierzchnię masztu w miejscu uszkodzenia został wprowadzono element uniemożliwiający dalsze odkształcanie (destrukcję) materiału masztu.

Szymon bacznie obserwuje miejsce wgniecenia i zastosowane zabezpieczenia. System odciągów podlega stałej kontroli. Na ten moment nie widać, aby uszkodzenie się pogłębiało. Dodatkowo, w miarę poprawy warunków pogodowych będzie on udoskonalany. W oparciu o listę dostępnych na pokładzie Atlantic Puffina materiałów i narzędzi przygotowywane są kolejne warianty naprawy. "

Zastosowane wzmocnienie nie jest jeszcze finalnym rozwiązaniem. Ze względu na panujące w Cieśninie Drakea duże zafalowanie, Szymon nie wcielił jeszcze w życie wszystkich zaleceń dotyczących usterki. Powinno się to udać dopiero w najbliższy weekend, jednak nie da się tego powiedzieć z całkowitą pewnością ponieważ prognozy pogody w tym rejonie zmieniają się bardzo szybko.

Od czasu wystąpienia awarii Szymon pokonał dystans około 250 mil morskich. Od wczoraj udaje mu się utrzymywać kurs północ północny-wschód. Szymon podsumowuje: "Używam na razie tylko przednich żagli dlatego przy wietrze 4B mogę iść najwyżej półwiatrem. Prędkość od 2,5 do 4 węzłów. Przez ostatnie dni zmienne wiatry zmuszały mnie do zmian żagli nawet co kwadrans. Zamiennie stawiam babyfoka, foka sztormowego i kliwra. Noszę tylko tyle żagla by mieć samosterowność i móc odpocząć."

(Załączone zdjęcia przedstawiają stan w trakcie mocowania dodatkowych lin zabezpieczających. W chwili obecnej są one rozmieszczone symetrycznie)

brożka, 2018-02-12
Więcej w temacie: Aktualności

« wróć do poprzedniej strony

Zobacz podobne tematycznie artykuły:

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy!

Rusza WOŚP więc dokładamy się do tej akcji z nasza niewielką cegiełką. Nie, nie będzie to cegła szamotka którą Szymon grzał stopy podczas rejsu dookoła świata :)
Możecie wziąć udział w licytacji żeglarskiej torby która uszyta została z żagla używanego na Atlantic Puffin podczas okrążania globu...

Plebiscyt na Żeglarza Roku 2018 - Szymon nominowany!

Trwa kolejna edycja plebiscytu na Żeglarza Roku Magazyn Wiatr. Wśród nominowanych znalazło się 6 wybitnych żeglarzy, a wśród nich Szymon! O wynikach zadecydują Wasze głosy oddane w głosowaniu na stronie internetowej: https://magazynwiatr.pl/konkurs/ 

Za mną zakońcone sukcesem projekty "Maxus Solo Around" oraz "Call of the Ocean" . Na Maxusie 22 ze stoczni Northman odbyłem dwa wokółziemskie rejsy i w tym ten rekordowy- nonstop. Nadszedł czas na podsumowanie i nowe wyzwania....

 W Cuxhaven  odbyła się ceremonia wręczenia nagród niemieckiego stowarzyszenia Trans Ocean za najwybitniejsze osiągnięcia żeglarskie za rok poprzedni.Tym razem najważniejsza niemiecka nagroda Trans-Ocean-Preis została przyznana Szymonowi Kuczyńskiemu za projekt Call of the Ocean...

Komentarze

Autor:
Twój komentarz:

Ten artykuł nie był jeszcze komentowany

Partner główny

Patron honorowy

Newsletter

Podaj swój adres e-mail. Wyslemy Ci nowości i powiadomienia