zamknij
Strona główna » Artykuły

Artykuły

Dziennik pokładowy, Teneryfa-Martynika

165l wody, 5l mleka, 3l soków pomarańczowych, za mało czekolady i brak dobrego pieczywa. Ruszam na Atlantyk....

" 15.12.12r. W środku nocy gdy wstawałem kontrolnie, snop światła włączanej w tym momencie czołówki padł prosto na niego..."

Więcej w temacie: Artykuły, Przez Atlantyk
Instalacja wodna na małym morskim jachcie ?

Zabieramy sie do napisania serii artykułów z cyklu - "Jak przygotować mały jacht do żeglugi morskiej/oceanicznej". Na pierwszy ogień pójdzie instalacja wodna. Na Lilla My po prostu jej nie ma i na Maxusie też nie będzie. Często spotykamy sie z pytaniem "czemu ?".

Więcej w temacie: Budowa jachtu
Jak przytyć w rejsie przez Atlantyk ;)

Wiele osób pyta nas o to ile schudliśmy w czasie rejsu, jak gotowaliśmy i co jedliśmy na oceanie. Gotowaliśmy w miarę normalnie, zwykle w systemie co 2 dni – czyli duży gar „zapychacza” z „wypełniaczem”. Jeśli chodzi o gotowce to najlepsze były te zabrane z Polski. Niestety na Karaibach ciężko było kupić sosy instant.

Dziennik pokładowy z I etapu
brozka, 2013-07-03

Lilla My jest jeszcze we Francji, w tym tygodniu Szymon ma udzielic wywiadów do dwóch francuskich gazet. A potem w drogę do Polski... niestety pogoda sie pogarsza - ma wiać w mordę :/ Póki co zapraszamy do czytania wspomnień z etapu regat

Liczy się wnetrze!
Brożka & Ozi, 2013-09-28
Liczy się wnetrze! <część 1>

Czas aby napisać coś o naszych przemyśleniach dotyczących wnętrza Lilla My. Nasza wersja wnętrza jest prawie identyczna z wersją w projekcie tylko w lustrzanym odbiciu. Po rejsie mamy jednak w planie dokonać kilku gruntownym przemeblowań.

wiatr04

Wbrew niesprzyjającej aurze prace posuwają się do przodu. Nasze plany i wysiłki doceniły media. Magazyn Wiatr zamieścił artykuł o regatach do których budujemy naszą Setkę.

Więcej w temacie: Artykuły, Budowa jachtu
Long way home cd. - Opuszczamy Azory

02.06.2013 12 UTC - ruszamy w dalszą drogę. Z żaglem opuszczamy Azory i kierujemy sie w strone starego kontynentu. Naszym celem jest Cherbourg gdzie jesteśmy umówieni na wymianę załogi. Na pożegnanie wrzucamy 2 część podsumowania.

"Było tak pięknie, Azory już na wyciągnięcie ręki ...

Więcej w temacie: Przez Atlantyk

Jedną z najważniejszych rzeczy jaką poznaliśmy w trakcie przygotowań do rejsu oraz w czasie jego trwania jest wiedza o rodzaju stali nierdzewnej. Popularnie nazywana „nierdzewka” może nam przysporzyć nie lada problemów. Na oceanie znacznym problemem była dla nas korozja elementów metalowych. Najdotkliwiej odczuliśmy uszkodzenie...

Bardziej technicznie o powrocie
Szymon, 2013-06-05

Podsumowując przepłyneliśmy dokładnie 2803,74 Nm (najkrótsza możliwa trasa miał 2182Nm) w czasie 821h czyli 34 dni 5h i 10 minut dokładnie:) Średnia prędkość 3,41kn. Drobnych awarii było kilka. Do napraw byłem przygotowany, zajmowały zwykle 10 min. Niech żyją bardzo trwałe prowizorki :)

Long way home - part 1
brożka, 2013-05-30

Ochłonęliśmy trochę po radości pokonania I części Atlantyku. Bez względu na trudność trasy żeglarze zawsze cieszą się na widok portu. Wysprzątaliśmy i wysuszylismy jacht. Możemy w kilku słowach napisać jak było. Dziś część I.

Płyniemy!
brożka, 2013-04-22

Zapadła decyzja - czas ruszać w drogę powrotną do Europy nim rozpocznie się sezon huraganów. Od tygodnia przygotowywaliśmy jacht i uzupełnialiśmy zapasy. Mamy na pokładzie 200 l wody pitnej i zapasy jedzenia na ok 70 dni. Ruszamy na północ

Więcej w temacie: Przez Atlantyk

Przygotowując sie do lotu na Tobago zastanawiałam się jak bezproblemowo przetransportować kamizelkę pneumatyczną, a dokładniej nabój CO2 do niej. Na forach mozna przeczytać o przygodach z przewozem kamizelek, które bywaja nie przyjemne.

Przygotowania do powrotu
brożka, 2013-04-21

Osiągnęliśmy planowany cel - w połowie kwietnia zakotwiczyliśmy na St. Martin i przygotowujemy się do drogi powrotnej do Europy. Powiększył się również nasz "team". W czasie powrotu wspierać nas będzie dwóch Maćków:)

Pod polską banderą
brożka, 2013-01-08

Słowa „rejestracja jachtu morskiego” u większości żeglarzy powoduje reakcję lekko histeryczną. W dalszym ciągu dominuje przekonanie, że zarejestrowanie wybudowanego samodzielnie jachtu pod polską banderą stanowi drogę przez mękę z PRSem i kartą bezpieczeństwa w tle... I tu obalimy kolejny mit.

Więcej w temacie: Budowa jachtu
"Nie można sobie wybudować łódki"
brożka i ozi, 2012-12-30

Kiedy staraliśmy się uzyskać patronat miasta dla naszej wyprawy zostaliśmy poproszeni o określenie podstawy prawnej naszego projektu  „no bo przecież to tak nie można sobie wybudować łódki i pływać nią po świecie…”. Otóż można !

Start w Regatach Poloneza
brożka, 2012-07-05

Szymon na Małej Mi wystartuje w regatach Poloneza, które rozpoczynaja sie 13 sierpnia. Setka będzie najmniejszym jachtem (ever), który weźmie udział imprezie. Do regat swój udział zgłosiło 42 żeglarzy z Polski oraz z zagranicy.

Chwilowa przerwa w budowie
brożka, 2012-05-16

W naszej budowie nastąpiła chwilowa przerwa w związku z tym, że Szymon aktualnie prowadzi rejs w Norwegii, a Brożka walczy z ostatnią sesją na uczelni. Ale już od 24 maja bierzemy się dalej do roboty!

W ramach rekompensaty...

Co w Małej piszczy?
brożka, 2012-10-12

Po 10 dniach Brożka przyjechała zobaczyć jak postepują prace. Stan techniczny odebrała z radością. Gotowe są koje: na lewej burcie burtowa, a na prawej hundkoja. No i ekipa brzegowa nam się powiększyła... :)

Wnętrzności
brożka, 2012-10-03

Dawno nie pisaliśmy jak idzie wykańczanie Lilla My. Prace przy jachcie odbywają się niedaleko Sulechowa w lubuskich lasach. Wnętrze jachtu zostało pomalowane podkładem epoksydowym, trwa obudowywanie stelaży koi sklejką, a zasilanie z panela słonecznego już działa.

Zaczynamy etap "Mazury"
brozka, 2012-05-06
Zaczynamy etap

Jesteśmy na Mazurach! Nasza Setka stoi już w Wilkasach. Do swojego gościnnego hangaru przyjął nas port Silnowa. To tutaj odbywać sie będą dalsze prace związane z budową.