zamknij

Aktualności

Biało-czerwona w Szczecinie
brożka, 2013-07-22

W Szczecinie otwarto wystawę "Biało-Czerwona na morzach i oceanach". Szymon wziął udział w inauguracji wystawy i odebrał banderę Polski od Prezydenta RP. Wystawę można oglądać do 31 sierpnia przed Urzędem Miasta w Szczecinie.

Lilla My w Świnoujściu!
brożka, 2013-07-20

18 lipca o 21:40 Lilla My minęła główki portu w Świnoujściu. Banderki krajów odwiedzionych dumnie powiewały pod salingiem, a na topie masztu była tradycyjna niebieska wstęga. Na jacht i załogę czekał komitet powitalny.

Więcej w temacie: Aktualności

Lilla My jest juz na  Morzu Bałtyckim ! 16 lipca wieczorem Szymon i Filip opuścili Kanał Kiloński i wpłyneli na Bałtyk. Tym samym Mała po niecałym roku wróciła w rodzinne strony. Wpłynięcie do Świnoujścia planowane jest na najbliższy czwartek/piątek (18/19.07.2013).

Dla naszych kibiców zniżka na szkolenie!!!

BTA Gertis zaproponowała dla naszych kibiców zniżkę na obozy szkoleniowe na Mazurach. Jeżeli chcecie rozpocząć swoją przygodę z żaglami to jest to wymarzona okazja! Aby skorzystać z tej mega opcji należy przy zgłoszeniu podać hasło "Zew Oceanu" :))

Pit Stop w Belgii
brożka, 2013-07-01

8 lipca 2013 Lilla My odwiedziła belgijskie Nieuwpoort. Szymon i Filip wpłyneli tylko na jedną noc aby troche odpocząć od wszechobecnych statków i niesprzyjajacego kierunku wiatru. Zatrzymali się w VVW Nieuport ecomarina - największej marinie Europy półocnej.

Na podbój Normandii
brożka, 2013-06-27

Lilla My wypłyneła wczoraj z Cherbourga po wymianie załogi. Mimo nocnej walki z brakiem wiatru dotarli dziś zgodnie z planem do St. Vasst. W planach na najbliższy tydzień jest ugrząźnięcie na osuchach deszczowej Normandii :) Zapraszamy do uaktualnionej galerii z Atlantyku !!!

Atlantyk za nami !
brozka, 2013-06-25

Z nieskrywaną radością meldujemy się z Cherbourga. Ocean został za nami! Przepłyneliśmy go w 54 dni, a nasz jacht został najmniejszą polską jednostką, która przepłyneła w obie strony Atlanyk! Ostatni etap rejsu przebiegł bez problemów za to przy sztormowej pogodzie

Horta - żeglarski pępek świata
brożka, 2013-06-10

Horta to chyba najbardziej żeglarskie miejsce na ziemi. Azory od odkrycia w XV w. stały się miejscem postoju dla żeglarzy pokonujących Atlantyk. Większość jachtów decyduje się na postój na Azorach płynąc do Europy. Powulkaniczne i zielone. Kiedy doda się do tego 6 wieków historii i mieszankę kulturową, wychodzi mieszanka wybuchowa.

Azory welcome to
brożka, 2013-05-28

Meldujemy radośnie, że Lilla My wraz z kompletem załogi dotarła dziś w nocy na wyspę Faial w archipelagu Azorów. Humory nam dopisują. Wbrew powszechnemu przekonaniu w czasie żeglugi nie straciliśmy na wadze (wręcz przeciwnie, trochę nam przybyło ;)

Regaty Poloneza 2013
Maciek, 2013-05-20

Szymon jest już oficjalnie zgłoszony do tegorocznej edycji Single and Double Handed Polonez Cup Race. Impreza odbędzie się w Świnoujściu w dniach 10-17.08.2013.

Więcej w temacie: , Aktualności
Wariat z wariatem zawsze się dogada :)

Powstał kolejny zwariowany polski projekt. W następnej edycji Vende Globe 2016 ma wystartować Polak na zbudowanym w Polsce jachcie! Pomysł wydaje się nie możliwy do realizacji - mało czasu, duże koszty.

Zapraszamy na żagle
brożka, 2013-04-22

Sezon żeglarski w Polsce w końcu się rozpoczął. Mamy nadzieje, że nasz rejs zainspirował coponiektórych do rozpoczęcia przygody z żeglarstwem. Dlatego pragniemy zaprosić Was na obozy szkoleniowe dla osób pełnoletnich

Więcej w temacie: Aktualności
Biało-czerwona na morzach i oceanach

2 maja obędzie sie w Warszawie na placu przez Pałacem Prezydenckim inauguracja wystawy "Biało-czerwona na morzach i oceanach". Niezmiernie się cieszymy, że nasz projekt również został zaproszony do uczestniczenia w tym wydarzeniu.

Dżentelmeni nie pływają pod wiatr

Minęliśmy Montserrat oglądając przez lornetkę zniszczoną dawną stolicę - Plymouth. Mówi się, że są to współczesne Pompeje.Chcieliśmy stanąć w Little Bay niestety pogoda sie pogarszała. Zgodnie ze starym powiedzeniem zmieniliśmy kurs - na St. Barts!

Klikamy na Kaśkę!
brożka, 2013-04-15

To już ostatni tydzień głosowania na proponowanych uczestników regat Clipper Round The World Yacht Race. Nasza znajoma stara się o udział i jest w pierwszej trójce. Pomóżmy jej zdobyć wymarzone miejsce. Wystarczy jedno klikniecie ! Pomózmy spełnić marzenia

Wyspy Święte
brożka, 2013-04-12

Nie dotarliśmy na Dominikę. Brak wiatru nie pozwolił nam zblizyć się do niej na bliżej niż 3 mile. Po oglądnięciu mapy podjęliśmy decyzję, że płyniemy na Les Saintes - Wyspy Święte. I to była świetna decyzja. Jak ktoś powiedział to najlepsza część Francji na Karaibach

Na północ
brożka, 2013-04-08

Opuszczamy Martynikę. W końcu! W sobotę zmieniliśmy miejsce kotwiczenia. Lilla My stanęła w St. Anne aby oskrobać dno w czystej wodzie. Rozłożyliśmy też jedzenie kupione na drogę powrotną. W St. Anne radzimy omijać...

Polska Wielkanoc na Martynice
brożka, 2013-04-03

Święta Wielkanocne minęły nam w prawdziwie polskim stylu na pokładzie Shanties i Shanties Too. Do Le Marin wpłynęło kilka jachtów na których pływają i mieszkają Polacy.  W lany poniedziałek z mariny odebrała nas Agata i żeby tradycji stało sie zadość pojechaliśmy na wycieczkę do wodospadu Didier

Znowu w Europie
brożka, 2013-03-29

Już prawie 10 dni jestesmy na Martynice. Wyspa jest typowo europejska, a Le Marin w którym sie zatrzymalismy jest głównym punktem kotwiczenia. Jest to chyba największe karaibskie kotwicowisko.

O smaku jałowca
brożka, 2013-03-21

Pędzimy ile sił w żaglach żeby zdążyć sie zobaczyć z Malaiką przed ich ruszeniem do Europy. Koło południa wpływamy do Rodney Bay. Według naszej mapy powinno być wewnątrz kotwicowisko, więc decydujemy się halsować do środka