zamknij
Strona główna » Artykuły » Aktualności » Aktualności

Aktualności

Ostatnia część dziennika pokładowego z Pacyfiku czyli ostatnie dwie doby - walka z wejściem do Darwin.

"Chyba nigdy nie odczuwałem takiej pustki. Jestem w zatoce Van Diemen. Mam nie więcej niż 10 mil do brzegu i widzę kompletne nic..."

Więcej w temacie: Aktualności

Nadal czekamy na jakiekolwiek wieści od Szymona. A w tym czasie kończymy dziennik z Pacyfiku.

"Warunki miałem idealne, mała fala, rześki wiatr 5-6B a to ważne, gdy płynie się na samosterze wiatrowym. Do tego pół księżyca i słabe prądy...

Kolejne retrospekcje z dziennika pokładowego. Zbliżamy się razem z Szymonem do Cieśniny Torresa!

"Zjawi się za 40 minut, zawsze punktualne, niezmiennie. Żółte ścierwo bez którego nie ma życia. I przez które przez najbliższe kilka godzin będzie nieprzytulnie..."

27 doba
Byłem na samej dryfkotwie, niestety wciąż źle zamontowanej.  Byłem zajęty próbą uruchomienia jakiegokolwiek autopilota. Jeden właśnie miałem w rękach rozebrany na części, gdy przyszedł strzał z boku...

Zdjęcia z Reunion
brożka, 2016-01-04

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z Reunion. Szymon kilka dni spędził w St. Pierr na południu wyspy. Aby zobaczyć wszystkie zdjęcia zapraszamy do galerii na picasie - TUTAJ

Rozmowa z 25 grudnia 2015 r
brożka, 2016-01-02

Posłuchajcie rozmowy z Szymonem nagranej 25 grudnia 2015 r. przy Przylądku Dobrej Nadziei. Opowiada o sztormie który przeszedł przy Przyladku Burz, o tym ja się czuje i jak minął mu ostatni miesiąc.

Więcej w temacie: Aktualności

Kolejna retrospekcja z dziennika jachtowego. Znowu wracamy na Pacyfik, ale troche tematycznie. W ostatnich wiadomościach Szymon mówił, że przeżył Przy Przylądku Dobrej Nadziei najgorszy sztorm swojego życia. A w tym wpisie jest relacja ze sztorm po którym straciliśmy z nim kontakt przez Australią...

Szymon się zameldował! Wczoraj minął Przylądek Dobrej Nadzei. Po bardzo ciężkim sztormie przypłynął w pobliże brzegu i zadzwonił z informacją co u niego :) "Czuję się bardzo dobrze tylko skończyła mi się czekolada. Czy mógłbym ć o jakiś zrzut na trasie?"

Nadal brak wieści od Szymona. Niestety dopóki nie spotka statku, który przekaże wiadomość nie będziemy wiedzieć co słychac na pokłądzie.

Póki co mamy dla Was kolejną część dzienników z lipcowego odcinka z Markizów do Australii.

Więcej w temacie: Aktualności

Zaczynamy nadrabiać zaległości dziennikowe. Mamy nadzieję, że się nie pogubicie chronologicznie ;)

Zapraszamy na retrospekcję z lipca. Część 1 dziennika z Markizów do Australii

W piątek 27 listopada Szymon wypłynął z Saint Pierre w stronę Afryki Południowej. Rozpoczyna się najtrudniejszy etap jego rejsu. Niedługi zaczniemy publikować dzienniki pokładowe z trasy do Reunionu, a póki co słów kilka od Szymona. Jak zawsze z perspektywy praktycznej

Meldunek i postój na Reunion
brożka, 2015-11-17

Dziś rano (17.11.2015) Szymon wpłynął do mariny w Saint Pierre na wyspie Reunion. Wpłynięcie poprzedziła nocna włóczęga w okolicach portu spowodowana złym oznaczeniem toru podejściowego.

Więcej w temacie: Aktualności

Ostatnie 4 dni dziennika z poprzedniego etapu. Krótkie niestety... cóż czuć, że Szymon już przebierał nogami przed postojem na Wyspie Bożego Narodzenia..

Meldunek z Oceanu Indyjskiego
Brożka, 2015-11-11

11 listopada 2015 o 4:00UTC dotarł do nas SMS wysłany przez Szymona spod wyspy Rodriqez. Był to pierwszy osiągalny zasięg telefonii komórkowej od ponad 2500 mil morskich. Szymon zameldował, że ma małe problemy z prądem na jachcie i nowe łatki na żaglu, ale poza tym wszystko jest OK.

Więcej w temacie: Aktualności

Kolejne dni z dziennika jachtowego z odcinka Darwin - Wyspa Bożego Narodzenia. No ciężko się nie uśmiechnąć czytając te Szymonowe zapiski...

Już dziś (05.11.2015) w programie "Pasja - sposób na życie" na kanale Canal+ Discovery Kaczka i Brożka będą bohaterkami opowieści o żeglowaniu z rejsem na Islandię w tle. Dziewczyny spróbują powiedzieć co jest TAKIEGo w tym całym pływaniu jachtami w mrozie i chłodzie tylko po to, żeby nigdzie nie dopłynąć ;)

4 doba

Otwieram pierwszą z puszek obiadowych.  Jedną z tych które w celach konserwacyjnych lakierowała na biało Brożka. Otwieram, a puszka w środku też biała, też polakierowana!! Jak Ona to zrobiła? :)

Więcej w temacie: Aktualności

Czekając na kolejny sygnał od Szymona mamy dla Was następne wydanie dziennika pokładowego. Z Australii do Afryki... No wyszło na Wyspę Bożego Narodzenia, ale jest zapis tych kilku dni.

28.09.2015r. 2030UTC Dinach Beach YCA – Darwin, Australia
Do celu 11261 Nm...

Więcej w temacie: Aktualności

Dziś tuż przed północą czasu lokalnego Szymon na Atlantic Puffinie opuścił Wyspę Bożego Narodzenia (Christmas Island) i wypłynął w kolejny etap. Postój na wyspie był nieplanowany ale w związku z awarią telefonu satelitarnego wymuszony.

Ponieważ mamy już tyyyyyyyle zdjęć z naszych Zewowych wypraw musieliśmy rozdzielić galerię na dwie. Pod dotychczasowym adresem zostają aktualne zdjęcia z rejsu Maxus Solo Around oraz z Islandii, a zdjęcia z budowy Lilla My oraz rejsu przez Atlantyk wędrują na nowy adres: ZewOceanu.LillaMy