zamknij
Strona główna » Artykuły » Aktualności » Aktualności

Aktualności

Minął rok od momentu gdy prezes stoczni Northman Krzysztof  Stępniak powiedział – tak.
Tak, zbudujemy dla ciebie Maxusa 22 na rejs dookoła świata. Można powiedzieć, że obchodzimy pierwsze urodziny projektu  „Maxus Solo Around”.  Czy to nie jest zbyt pospiesznie świętowanie skoro jacht tak naprawdę jeszcze oficjalnie nie wystartował? Pora więc na podsumowanie.

Na Wyspach Kanaryjskich
brożka, 2014-11-01

Ostatniego dnia października Szymon wpłynął do portu w Arrecife na wyspie Lanzarote. Pokonanie odcinka z Cascais (Lizbona) na Wyspy Kanaryjskie zajęło mu tydzień. Warunki pogodowe były sprzyjające - jeśli nie liczyć pierwszych dni kiedy wiatry były raczej słabe. Na szczęście Puffin dobrze radzi sobie jeśli cokolwiek wieje

Więcej w temacie: Aktualności

Ten odcinek miałem płynąć z załogą. W sobotę rano przyleciał Kuba, a wieczorem miał pojawić się Grzegorz. Okazało się, że Grzesiek spóźni się 30h i będzie w poniedziałek o 02.00 am. O czwartej oddaliśmy cumy. Dziesięć godzin później siedziałem za sterem podczas swojej wachty, a wiatromierz pokazywał do 50 węzłów wiatru

W najbliższy weekend 25 - 26.10.2014 zapraszamy do Krakowa na festiwal Travenalia - jedno z większych krakowskich spotkań podróżniczych. W AuditoriumMaximum UJ przez dwa dni odbywać się będą prezentacje z wypraw prowadzone przez zaproszonych gości, a wśród nich pojawią się rownież Brożka i Sofi z opowieściami z tegorocznego damskiego rejsu na Islandię.

Na Porto!
brożka, 2014-10-14

Szymon wypłynął 13 października z Porto z załogą na pokładzie. Towarzyszą mu Kuba i Grzesiek z którymi popłynie na Maderę. Odcinek ten będzie trudny ponieważ pomiędzy kontynentem, a wyspami Atlantyku przechodzą liczne niże.

Biskaju ciąg dalszy...
brożka, 2014-10-04

Atlantic Puffin zatrzymał się w hiszpańskiej La Corunie w Marinie Real. 5 października płynie dalej do Porto. Druga część żeglugi  przez Biskaje minęła bez problemów niestety z tragiczną historią w tle...

Podejście do La Rochell
Szymon, 2014-09-29

Nocne wejście było dość ekscytujące i to bardziej niż planowałem. Wchodziłem w absolutnych ciemnościach, bez księżyca czy gwiazd. Wiało dość paskudnie 25-35knt (max. szkwał zanotowałem 44 knt).  /25.09.2014/

Biskaj - część pierwsza
Brożka, 2014-09-25

Założyłem, że część czytających może być zainteresowana jak to się uprawia żeglarstwo bez silnika. Dlatego będzie trochę opisów dość technicznych związanych z wykorzystywaniem sił natury i własnych, nie tylko do pokonywania dłuższych dystansów na otwartych wodach, ale również do zapomnianej już...

Puffin na Solencie
brożka, 2014-09-23

Mała retrospekcja: "...Aktualnie stoję w Cowes, dokładnie w górze rzeki czyli Folly Inn. To sympatyczne miejsce które zasłynęło z tego ze wybudowano tu pierwszą regatową wersje Setki czyli Gringo Łukasza Stawskiego :) Ja tu wpadłem oddać silnik którego używałem w Kanale Kilońskim..."

W końcu wieści od Szymona
brożka, 2014-09-18

Przygotowania do wyjścia z Dziwnowa w rejs to zupełnie historia. Wciąż jest ogromna lista rzeczy do zrobienia na jachcie np. montaż dodatkowego amperomierza do solara, sprzątnąć w końcu bałagan w kablach, zamontować knagi do regulacji solara itp.,itd.

Więcej w temacie: Aktualności

Zgodnie z planem 30 sierpnia Szymon wypynął z Dziwnowa rozpoczynając pierwszy etap wyprawy Maxus Solo Around. Wypłytniecie poprzedziły staranne i spontaniczne przygotowania - ostatnie zakupy, pakowanie i załatwianie spraw ladowych.

Już 30 sierpnia Atlantic Puffin wraz z Szymonem wypłynie z Dziwnowa w swój okołoziemski rejs. Zakończyły sie testy jachtu na Bałtyku i trwają właśnie ostatnie przygotowania do tej wyprawy. Kompletowane jest brakujące wyposażenie oraz prowiant

Popłyń na Puffinie!
Szymon, 2014-08-18

Pojawia sie niepowtarzalna okazja pożeglować na pokładzie najmniejszego polskiego jachtu który ma za sobą  brawurowy, żeński rejs na Islandie i wyrusza właśnie w samotniczy rejs dookoła świata! Bedziet to najczystsza forma żeglarstwa jaka można sobie wyobrazić. Ale uwaga! Nie będzie to rejs z folderu!

Polony Cup - przed startem
Ozi, 2014-08-11

Polonez Cup to najważniejsza samotnicza impreza w Polsce. Wyścig jeszcze przed nami, więc relacja również. Ale mamy refleksje jakie zmiany zaszły przez te trzy edycje. Gdy w 2012 pojawiliśmy sie na starcie tych regat wraz z nasza Setką  "Lilla My" to Szymon jeszcze przed wyścigiem dostał ksywę kamikaze.

Więcej w temacie: Aktualności
Czy projekt będzie dalej realizowany ?

Zastanawiacie się co dzieje sie z Zewem Oceanu, bo od miesiąca  nie dajemy znaku życia? Niestety nie mamy radosnych wieści.....

Rejs

Atlantic Puffin oraz Lilla My wpłynęły do portu macierzystego w Dziwnowie! Tym samym naszą wyprawę na zimną wyspę uważamy za zakończoną. Co więcej zakończoną sukcesem! Atlantic Puffin pokonał ponad 3400 mil morskich i odwiedził 6 krajów. Ale co najważniejsze - rewelacyjnie sprawdził się w morskich warunkach!

Więcej w temacie: Aktualności

Krótki postój w Kopenhadze przeznaczyłyśmy na szybkie zwiedzanie i odpoczynek po 6 dniach w morzu. A o tym jak było pisze Brożka: "No to ruszamy w zaktualizowanym składzie. Do załogi dołączyła Sofi, która czekała na nas w Stavanger już od dwóch dni (tak to bywa jak sie podróżuje stopem). Ale hola, hola... "

Z opóźnieniem umieszczamy fragment zapisków z odcinka Wyspy Owcze - Stavanger, który był ostatnim odcinkiem Kaczki w naszym islandzkim wyzwaniu. W Stavanger do załogi dołączyła Sofi czyli Zosia Bocheńska.

Islandzkie przygody
Kaczka, 2014-06-15

Nasze Islandzie przygody i spotkania piórem (a raczej klawiaturą) Kaczki. Jak to się moczyłyśmy w Hot Spotach, pokonały stopem 500 km, łaziły nielegalnie po lodowcu oraz spędzały rodzinne chwile na odległej wyspie.

Z pamiętniczka: Owcze - Islandia
brożka, 2014-06-15

Ostatnie sprawy w Tornshavn załatwiamy biegiem. Szybka kawa na Nordlysid, szybkie zakupy i spadamy. Gęsta mgła, nie widać Nolsoy. Wiatru prawie nie ma, mimo to na prądzie zasuwamy 4 węzły. Wyciągamy na pokład racę spadochronową, jakby ktoś chciał nas rozjeżdżać będziemy w niego strzelać...