zamknij
Strona główna » Artykuły » Aktualności » Aktualności

Aktualności

Atlantic Puffin na Islandii!
brozka, 2014-06-14

Meldujemy, że damska załoga Atlantic Puffina 12 czerwca dopłynęła do Islandii! Zatrzymayłśmy się w porcie Djupivagur na wschodnim wybrzeżu. Odcinek z Wysp Owczych był wyjatkowo trudny, ponieważ trafiłyśmy na silny sztorm - w porywach 55 węzłów.

Więcej w temacie: Aktualności

Puffin 6 czerwca dotarł na Wyspy Owcze. Po 48 godzinach żeglugi z Szetlandów damska załoga zawitała do stolicy - Tornshavn. Na tym odcinku udało nam sie pobić niezły odcinek dobowy - 140 mil. Co daje średnią prędkość ponad 5 węzłów! A jutro... ruszamy na Islandię!

Po 4 dobach żeglugi Puffin z dziewczynami dotarł do Lerwick na Szetlandach. Lilla My z Szymonem jeszcze w morzu.Tym razem do poczytania zapiski Brożki.

Dotarliśmy do Norwegii
brożka, 2014-05-28

Dotarliśmy do Kristiansand. Po awaryjnym powrocie do Goteborga spowodowanym walnięciem w skałę i ponownym wyjściu na morze w Kattegacie dostaliśmy do 46 węzłów wiatru.

MAST !
brożka, 2014-05-24

W ferworze walki zapomnieliśmy napisać o naszym maszcie!  Wraz z takielunkiem stałym przekazała nam go firma MAST, która zajmuje sie produkcją elementów takielunku. W ich asortymencie są nie tylko bomy, ale również systemy refowania, okucia, takielunek, osprzęt a nawet konstrukcje stalowe.

Goteborg wita!
brozka, 2014-05-21

Po uroczystościach w Gdyni Atlantic Puffin popłynął do Dziwnowa - swojego portu macierzystego. Tam w gościnnych progach nowej mariny odbyły sie ostatnie przygotowania do startu. 17 maja w nocy Atlantic Puffin z dziewczynami na pokładzie opuścił port i obrał kurs na północ. Po przepłynięciu Sundów 21 maja w południe jacht wszedł do portu w Goteborgu.

... nadaję Ci imię:
brozka , 2014-05-12

11 maja 2014 r. odbył się uroczysty chrezest morski Maxusa. Ojcem Chrzestnym został Wiktor Plitko - Plitkin. Po oficjalnym przywitaniu przyjaciół oraz zaproszonych gości Brożka opowiedziała o rejsie Setek i pomyśle Maxus Solo Around. Następnie głos zabrał Plitkin...

Osprzęt Barton Marine
brożka, 2014-05-06

Przekazujemy kolejną wiadomość dotyczącą wyposarzenia Maxusa. Na pokładzie znajdować się będzie osprzęt Barton Marine - knagi, szyny i bloczki pojedyncze, podwójne oraz leżące. Wszystko czego potrzeba do obsługi lin i żagli.

Więcej w temacie: Aktualności

W niedzielę 11 maja 2014 roku o godzinie 13.00 odbędzie się morski chrzest naszego Maxusa 22. Zapraszamy serdecznie wszystkich do Mariny Gdynia (al. Jana Pawła II). Będzie można ogladnąć jacht, poznać nasz dzielny Zewowy Team oraz przedstawicieli stoczni Northman i sponsorów.

Dziś zakończyła się nasza zbiórka funduszy na rejs "Dziewczyny na pokład - Islandia 2014". Dzięki Wam udało nam się zebrać 158% kwoty, którą określiliśmy jako minimalną. Serdecznie Wam dziękujemy!

Zaopatrzenie od Profi - spiżarnia niespodzianka na Islandię

Pozostały niecałe 2 dni do końca zbiórki na Polak Potrafi. To już ostatni moment aby wesprzeć "Dziewczyny na pokładzie". Kolejna dobra wiadomość jest taka że po raz kolejny firma Profi wspiera nasz projekt. Trafiło do naszych jachtowych spiżarni w sumie ponad 90 kg jedzenia! Te same produkty, które sprawdziły się na Atlantyku będziemy teraz pałaszować na trasie na północ.

Więcej w temacie: Aktualności

Każdy szkutnik-amator wie, że dni wolne od pracy zawodowej to czas dla jachtu. Każdy zna wymykanie się od domowych obowiązków "tylko na godzinkę" do warsztatu/garażu/piwnicy by podłubac coś przy swoim jachcie. My zrobiliśmy podobnie. Korzystając z przerwy świątecznej w stoczni pojechaliśmy do Lilla My.

Maxus 22 to mały jacht. Aż trudno uwierzyć, że do jego obsługi służyć będzie aż... pół kilometra lin! Przeznaczone będą one do żagli, do kotwicy i dryfkotwy oraz do cumowania. A tak naprawdę do wszystkiego! Bo to linami właśnie żeglarze posługują się najlepiej.

Urywki ze stoczni
brożka, 2014-04-15

Od jakiegoś czasu do naszej galerii zewnętrznej dodajemy zdjęcia z budowy Maxusa. Ponieważ nie wszyscy umieją je znaleźć zamieszczamy kilka filmików i zdjęć na stronie :)

Eljacht - Elektronika i elektrotechnika jachtowa

Miło nam poinformować, że polska firma Eljacht zdecydowała się zaopatrzyć nas w elektronikę jachtową. Na pokładzie Maxusa 22 znajdzie się wyposażnie Raymarine czyli sprzęt z górnej półki. Niezawadoność i niskie zużycie prądu jest dla nas najważniejsze i udało nam się znaleźć dobre połączenie tych cech.

T&J Sails - mazurskie żagle na oceanach świata

Jak pewnie zauważyliście wśród naszych sponsorów pozostała m.in. żaglownia T&J Sails z Giżycka. Pan Jarosław Wołowicz po raz kolejny zdecydował się nas wesprzeć w organizacji wyprawy. To właśnie jego żaglownia szyje "skrzydła" dla Maxusa.

"Zimowe" targi Wiatr i Woda
brożka, 2014-04-06

Właśnie wróciliśmy z targów Wiatr i Woda, które w miniony weekend odbywały się w Warszawie. Na Stadionie Narodowym wystawiała się ponoć rekordowa liczba firm z branży sportów wodnych. Może i rzeczywiście tak było, jednak nasze główne wrażenie jest takie, że targi nie powalały. A do tego  było przeraźliwie zimno!

Szpilki na pokładzie!
brozka, 2014-04-04

Udało się! Kwota minimalna dla rejsu "Dziewczyny na poklad" zebrana! Szpilki przygotowane do zapakowania do naszych żeglarskich worków. Pamiętajcie: zbiórka trwa nadal! Jeszcze przez 21 dni.

Przy okazji chcemy zaprosić na Konturówkę w Radio Czwórka w najbliższą sobotę...

Sofi dołącza do załogi!
brożka, 2014-03-30

Udało nam się (a właściwie to Wam) uzbierać na Polak Potrafi już 2000 zł w 10 dni! W związku z tą okrągłą liczbą przedstawiamy kolejną uczestniczkę rejsu. Do naszej załogi "Dziewczyn na pokładzie" dołącza Sofi czyli Zosia Bocheńska. Popłynie ona na odcinku powrotnym z Norwegii do Polski.

Więcej w temacie: Aktualności

Wielkimi krokami zbliża się start rejsu testowego Maxusa. Szymon razem z Northmanem pracują nad ukończeniem Maxusa, a Brożka walczy o to aby udało się nasze wyprawy sfinansować. Ale idzie http://img.polakpotrafi.pl/media/img/logoPL2.PNGciężko :( Dlatego postanowiliśmy spróbować crowdfoundingu czyli finansowania społecznego. Dzięki portalowi PolakPotrafi.pl...