zamknij

Aktualności

W końcu wieści od Szymona
brożka, 2014-09-18

Przygotowania do wyjścia z Dziwnowa w rejs to zupełnie historia. Wciąż jest ogromna lista rzeczy do zrobienia na jachcie np. montaż dodatkowego amperomierza do solara, sprzątnąć w końcu bałagan w kablach, zamontować knagi do regulacji solara itp.,itd.

Więcej w temacie: Aktualności

Zgodnie z planem 30 sierpnia Szymon wypynął z Dziwnowa rozpoczynając pierwszy etap wyprawy Maxus Solo Around. Wypłytniecie poprzedziły staranne i spontaniczne przygotowania - ostatnie zakupy, pakowanie i załatwianie spraw ladowych.

Już 30 sierpnia Atlantic Puffin wraz z Szymonem wypłynie z Dziwnowa w swój okołoziemski rejs. Zakończyły sie testy jachtu na Bałtyku i trwają właśnie ostatnie przygotowania do tej wyprawy. Kompletowane jest brakujące wyposażenie oraz prowiant

Popłyń na Puffinie!
Szymon, 2014-08-18

Pojawia sie niepowtarzalna okazja pożeglować na pokładzie najmniejszego polskiego jachtu który ma za sobą  brawurowy, żeński rejs na Islandie i wyrusza właśnie w samotniczy rejs dookoła świata! Bedziet to najczystsza forma żeglarstwa jaka można sobie wyobrazić. Ale uwaga! Nie będzie to rejs z folderu!

Polony Cup - przed startem
Ozi, 2014-08-11

Polonez Cup to najważniejsza samotnicza impreza w Polsce. Wyścig jeszcze przed nami, więc relacja również. Ale mamy refleksje jakie zmiany zaszły przez te trzy edycje. Gdy w 2012 pojawiliśmy sie na starcie tych regat wraz z nasza Setką  "Lilla My" to Szymon jeszcze przed wyścigiem dostał ksywę kamikaze.

Więcej w temacie: Aktualności
Czy projekt będzie dalej realizowany ?

Zastanawiacie się co dzieje sie z Zewem Oceanu, bo od miesiąca  nie dajemy znaku życia? Niestety nie mamy radosnych wieści.....

Rejs

Atlantic Puffin oraz Lilla My wpłynęły do portu macierzystego w Dziwnowie! Tym samym naszą wyprawę na zimną wyspę uważamy za zakończoną. Co więcej zakończoną sukcesem! Atlantic Puffin pokonał ponad 3400 mil morskich i odwiedził 6 krajów. Ale co najważniejsze - rewelacyjnie sprawdził się w morskich warunkach!

Więcej w temacie: Aktualności

Krótki postój w Kopenhadze przeznaczyłyśmy na szybkie zwiedzanie i odpoczynek po 6 dniach w morzu. A o tym jak było pisze Brożka: "No to ruszamy w zaktualizowanym składzie. Do załogi dołączyła Sofi, która czekała na nas w Stavanger już od dwóch dni (tak to bywa jak sie podróżuje stopem). Ale hola, hola... "

Z opóźnieniem umieszczamy fragment zapisków z odcinka Wyspy Owcze - Stavanger, który był ostatnim odcinkiem Kaczki w naszym islandzkim wyzwaniu. W Stavanger do załogi dołączyła Sofi czyli Zosia Bocheńska.

Islandzkie przygody
Kaczka, 2014-06-15

Nasze Islandzie przygody i spotkania piórem (a raczej klawiaturą) Kaczki. Jak to się moczyłyśmy w Hot Spotach, pokonały stopem 500 km, łaziły nielegalnie po lodowcu oraz spędzały rodzinne chwile na odległej wyspie.

Z pamiętniczka: Owcze - Islandia
brożka, 2014-06-15

Ostatnie sprawy w Tornshavn załatwiamy biegiem. Szybka kawa na Nordlysid, szybkie zakupy i spadamy. Gęsta mgła, nie widać Nolsoy. Wiatru prawie nie ma, mimo to na prądzie zasuwamy 4 węzły. Wyciągamy na pokład racę spadochronową, jakby ktoś chciał nas rozjeżdżać będziemy w niego strzelać...

Więcej w temacie: Aktualności
Atlantic Puffin na Islandii!
brozka, 2014-06-14

Meldujemy, że damska załoga Atlantic Puffina 12 czerwca dopłynęła do Islandii! Zatrzymayłśmy się w porcie Djupivagur na wschodnim wybrzeżu. Odcinek z Wysp Owczych był wyjatkowo trudny, ponieważ trafiłyśmy na silny sztorm - w porywach 55 węzłów.

Więcej w temacie: Aktualności

Puffin 6 czerwca dotarł na Wyspy Owcze. Po 48 godzinach żeglugi z Szetlandów damska załoga zawitała do stolicy - Tornshavn. Na tym odcinku udało nam sie pobić niezły odcinek dobowy - 140 mil. Co daje średnią prędkość ponad 5 węzłów! A jutro... ruszamy na Islandię!

Po 4 dobach żeglugi Puffin z dziewczynami dotarł do Lerwick na Szetlandach. Lilla My z Szymonem jeszcze w morzu.Tym razem do poczytania zapiski Brożki.

Dotarliśmy do Norwegii
brożka, 2014-05-28

Dotarliśmy do Kristiansand. Po awaryjnym powrocie do Goteborga spowodowanym walnięciem w skałę i ponownym wyjściu na morze w Kattegacie dostaliśmy do 46 węzłów wiatru.

MAST !
brożka, 2014-05-24

W ferworze walki zapomnieliśmy napisać o naszym maszcie!  Wraz z takielunkiem stałym przekazała nam go firma MAST, która zajmuje sie produkcją elementów takielunku. W ich asortymencie są nie tylko bomy, ale również systemy refowania, okucia, takielunek, osprzęt a nawet konstrukcje stalowe.

Goteborg wita!
brozka, 2014-05-21

Po uroczystościach w Gdyni Atlantic Puffin popłynął do Dziwnowa - swojego portu macierzystego. Tam w gościnnych progach nowej mariny odbyły sie ostatnie przygotowania do startu. 17 maja w nocy Atlantic Puffin z dziewczynami na pokładzie opuścił port i obrał kurs na północ. Po przepłynięciu Sundów 21 maja w południe jacht wszedł do portu w Goteborgu.

... nadaję Ci imię:
brozka , 2014-05-12

11 maja 2014 r. odbył się uroczysty chrezest morski Maxusa. Ojcem Chrzestnym został Wiktor Plitko - Plitkin. Po oficjalnym przywitaniu przyjaciół oraz zaproszonych gości Brożka opowiedziała o rejsie Setek i pomyśle Maxus Solo Around. Następnie głos zabrał Plitkin...

Osprzęt Barton Marine
brożka, 2014-05-06

Przekazujemy kolejną wiadomość dotyczącą wyposarzenia Maxusa. Na pokładzie znajdować się będzie osprzęt Barton Marine - knagi, szyny i bloczki pojedyncze, podwójne oraz leżące. Wszystko czego potrzeba do obsługi lin i żagli.

Więcej w temacie: Aktualności

W niedzielę 11 maja 2014 roku o godzinie 13.00 odbędzie się morski chrzest naszego Maxusa 22. Zapraszamy serdecznie wszystkich do Mariny Gdynia (al. Jana Pawła II). Będzie można ogladnąć jacht, poznać nasz dzielny Zewowy Team oraz przedstawicieli stoczni Northman i sponsorów.