zamknij
Strona główna » Setka 2012/2013 » Etapy projektu

Etapy projektu

Projekt składał się z kilku etapów:

1. Samodzielna budowa jachtu typu Setka i przygotowanie go do żeglugi oceanicznej. Testy jachtu na Wielkich Jeziorach Mazurskich oraz na Morzu Bałtyckim w czasie regat Setką przez Atlantyk
  2. Regaty samotników „Setką przez Atlantyk” w których wystartował Szymon 19 listopada 2012 r. W wyścigu wzięły udział dwie Setki – nasza „Lilla My” oraz „Skwarek”, której kapitanem i budowniczym był konstruktor Setki Janusz Maderski. Regaty odbyły się w dwóch etapach. Oba etapy zwyciężył Szymon. Trasę regat pokonał z rewelacyjnym czasem 44 dni i 36 minut. Wspomnienia Szymona z samotnego etapu można przeczytać tutaj. Więcej informacji o regatach znajduje się na oficjalnej stronie. http://www.maderskiyachts.alpha.pl/regaty.html . Kolejna edycja juz w 2016 r!
  3. Na Karaibach do załogi Lilla My dołączyła Brożka. Przez 3 miesiące pływaliśmy po Morzu Karaibskim i niespiesznie zwiedzaliśmy wyspy. W sumie zawitaliśmy na 13 wysp gdzie poznaliśmy wielu wspaniałych żeglarzy oraz lokalne społeczności. Biegaliśmy po buszu, nurkowaliśmy z żółwiami morskimi i leżeliśmy pod palmami. Ale trzeba było uciekać, bo zbliżał się sezon huraganów…
  4. Ostatnim etapem był powrót do Europy w dwuosobowej załodze. Płynęliśmy do Cherbourga w północnej Francji z postojem na Azorach. Był to najtrudniejszy odcinek, który wielu żeglarzy nam odradzało. Nasz jacht jednak spisał się wyśmienicie i bez żadnych usterek dotarliśmy do Francji po 56 dniach. Warunki w czasie powrotu były zmienne - od tygodnia ciszy do atlantyckich sztormów. We Francji załogę opuściła Brożka zastąpiona przez Filipa Sułkowskiewgo, który towarzyszył Szymonowi na trasie do Polski. 19. Lipca 2013r. Lilla My po ośmiu miesiącach rejsu zacumowała w Świnoujściu.
Brożka, 2013-12-17
Więcej w temacie: Setka 2012/2013

« wróć do poprzedniej strony

Zobacz podobne tematycznie artykuły:

Ceny na Karaibach w 2013 r.
Brożka, 2015-12-15

Minęło już sporo czasu od naszego pobytu na Karaibach, ale takie informacje orientacyjne dotyczące cen bardzo się przydają. Bardzo skrótowo, i niegramatycznie (i pewnie z błędami ortograficznymi), ale może akurat komuś przydzą się takie zebrane w pigułkę wiadomości :)

Ponieważ mamy już tyyyyyyyle zdjęć z naszych Zewowych wypraw musieliśmy rozdzielić galerię na dwie. Pod dotychczasowym adresem zostają aktualne zdjęcia z rejsu Maxus Solo Around oraz z Islandii, a zdjęcia z budowy Lilla My oraz rejsu przez Atlantyk wędrują na nowy adres: ZewOceanu.LillaMy

: https://picasaweb.google.com/ZewOceanu.LillaMy

Zapiski z pokładu
brożka, 2013-12-18

Zapraszamy do poczytania o tym co sie działo na pokladzie Lilla My. Życie na oceanie dzień po dniu.

Trasa rejsu
Brożka, 2013-12-17

Lilla My w rejsie przepłyneła ponad 10 000 mil morskich. Dwukrotnie pokonała Atlantyk i przez 3 miesiące żeglowała z nami po Wyspach Zawietrznych. Regaty Setek wystartowały z Sagres w Portugalii. Pierwszy etap regat kończył się na Teneryfie. Stamtąd żeglarze ruszyli przez dalej przez Ocean...