zamknij

Kosztorys

Cała wyprawa miała być tania. Chcieliśmyemy pokazać, że nie trzeba mieć wielkich zasobów finansowych na poziomie setek tysięcy złotych, ani specjalistycznego zaplecza. Wystarczy zapał, poświęcenie i wiara we własne siły.

Poniżej lista ekwipunku i materiałów wraz z wydatkami które planowaliśmy. Kosztorys powstał po długich poszukiwaniach w przepaściach internetu.

 Budowa: 5689 zł

 kadłub 3544     żagle 1250 
sklejka wodoodporna: 4mm, 6mm, 8mm, 10mm, 15mm     grot marszowy, fok marszowy
 tkanina szklana 300gr/m2     fok sztormowy 2m2
 żywica epoksydowa     trajsel 2m2
 utwardzacz PAC, IDA        
 wkręty, gwoździe miedziane i nierdzewne    takielunek 705  
 impregnaty, lakiery, podkłady, antyporost    maszt- profil aluminiowy A4446 dł.7m
 płetwa balastowa- blacha stalowa 10mm, ołów    olinowanie stałe - nierdzewne, strunowe  5mm
          bom- profil dł.2,5m
 osprzęt pokładowy 90      okucia- stal nierdzewna
   knagi- plastikowe i aluminiowe    olinowanie ruchome      
   kipy- plastikowe      
 
   kosz dziobowy, relingi- stal nierdz. 25/1,5mm        

Wyposażenie: 6517 zł 

 wyposażenie nawigacyjne 1012    wyposażenie  mieszkalne i elektryka 950
 kompas do zabudowy, podświetlany 12V    kuchenka gazowa
 sekstant    panel słoneczny (50W) + regulator
 mapy: Atlantyk, Martynika, Wyspy Kanaryjskie    kable 
 radioodbiornik wielozakresowy AM, FM, SSB    oświetlenie wnetrza LED
 pomoce nawigacyjne: przenośnik, trójkąty    akumulator AGM 40-50A
 radio UKF- ręczne, wodoodporne, zasilanie  bateryjne, możliwość podłączenia zewnętrznej anteny    światło nawigacyjne topowe,  białe, LED   
     
 wyposażenie pokładowe 490       bezpieczeństwo   4060 
   kotwica (2 szt)    Epirb
   lina kotwiczna (2 szt)      wąsy do szelek   
   kotwica (2 szt)      kamizelki pneumatyczne (2 szt)  
   lina kotwiczna (2 szt)      pirotechnika
   cumy (3 szt)    tracking
   dryfkotwa (2 szt)    

 Inne: 9400 zł

 przyczepa podłodziowa   1400 zł 
 przelot na Karaiby  450 E
 przelot Kanary (2 strony)   1000 zł 
 przewóz jachtu   2000 zł
 żywność   3000 zł

 

A jak udało się zrealizować kosztorys przy budowie Lilla My można przeczytać w artykule: http://www.zewoceanu.pl/Artykuly/Budowa-jachtu/Koszty-budowy 

Podsumowanie transportu jachtu do Portugalii: http://www.zewoceanu.pl/Aktualna-pozycja/Zew-Oceanu---transport--spedycja--logistyka 

Brożka, 2013-12-17
Więcej w temacie: Setka 2012/2013

« wróć do poprzedniej strony

Zobacz podobne tematycznie artykuły:

Ceny na Karaibach w 2013 r.
Brożka, 2015-12-15

Minęło już sporo czasu od naszego pobytu na Karaibach, ale takie informacje orientacyjne dotyczące cen bardzo się przydają. Bardzo skrótowo, i niegramatycznie (i pewnie z błędami ortograficznymi), ale może akurat komuś przydzą się takie zebrane w pigułkę wiadomości :)

Ponieważ mamy już tyyyyyyyle zdjęć z naszych Zewowych wypraw musieliśmy rozdzielić galerię na dwie. Pod dotychczasowym adresem zostają aktualne zdjęcia z rejsu Maxus Solo Around oraz z Islandii, a zdjęcia z budowy Lilla My oraz rejsu przez Atlantyk wędrują na nowy adres: ZewOceanu.LillaMy

: https://picasaweb.google.com/ZewOceanu.LillaMy

Zapiski z pokładu
brożka, 2013-12-18
Zapiski z pokładu

Zapraszamy do poczytania o tym co sie działo na pokladzie Lilla My. Życie na oceanie dzień po dniu.

Etapy projektu
Brożka, 2013-12-17

Projekt składał się z kilku etapów. Pierwszym z nich była budowa jachtu typu Setka i przygotowanie go do żeglugi oceanicznej. Testy jachtu na Wielkich Jeziorach Mazurskich oraz na Morzu Bałtyckim w czasie regat Setką przez Atlantyk. Potem przyszedł czas na ocean...

Komentarze

Autor:
Twój komentarz:

Ten artykuł nie był jeszcze komentowany

Partner główny

Patron honorowy

Newsletter

Podaj swój adres e-mail. Wyslemy Ci nowości i powiadomienia