zamknij
Strona główna » Setka 2012/2013 » Trasa rejsu

Trasa rejsu

Regaty Setką przez Atlantyk wystartowały z Sagres w Portugalii. Pierwszy etap regat kończył się na Teneryfie. Stamtąd Setki ruszyły przez Atlantyk. Metą regat był południk 61W pomiędzy wyspami: St. Lucią i Martyniką. Całość trasy wynosiła ok. 3300 Mm w linii prostej (6100 km). Szacowaliśmy czas płynięcia na 50-60 dni.

Po regatach Lilla My stanęła na kotwicowisku przy Le Marin na Martynice. Po postoju technicznym Szymon popłynął na Tobago gdzie dołączyła Brożka. Od Tobago płynęliśmy na północ. Zatrzymaliśmy się na kotwicowiskach na Grenadzie, Carriacou, Union Island, Mayrao, Tobago Cays, St. Vincent, St. Lucii, Martynice, Wyspach Świetych, St. Barts, St. Martin. Karaiby opuściliśmy pod koniec kwietnia 2013 r. i początkowo obraliśmy kurs na Bermudy.  Najkrótsza trasa do Europy to ok. 5000 Mm. Zmieniliśmy cel po tygodniu żeglugi tak by postój w drodze powrotnej zrobić w Horcie na Azorach.Celem na starym kontynencie był Cherbuorg do którego Lilla My wpłynęła 23 czerwca 2013 r. Następnie Szymon wraz z Filipem Sułkowskim doprowadzili jacht do Świnoujścia (płynąć przez Kanał Kiloński).

Brożka, 2013-12-17
Więcej w temacie: Setka 2012/2013

« wróć do poprzedniej strony

Zobacz podobne tematycznie artykuły:

Ceny na Karaibach w 2013 r.
Brożka, 2015-12-15

Minęło już sporo czasu od naszego pobytu na Karaibach, ale takie informacje orientacyjne dotyczące cen bardzo się przydają. Bardzo skrótowo, i niegramatycznie (i pewnie z błędami ortograficznymi), ale może akurat komuś przydzą się takie zebrane w pigułkę wiadomości :)

Ponieważ mamy już tyyyyyyyle zdjęć z naszych Zewowych wypraw musieliśmy rozdzielić galerię na dwie. Pod dotychczasowym adresem zostają aktualne zdjęcia z rejsu Maxus Solo Around oraz z Islandii, a zdjęcia z budowy Lilla My oraz rejsu przez Atlantyk wędrują na nowy adres: ZewOceanu.LillaMy

: https://picasaweb.google.com/ZewOceanu.LillaMy

Zapiski z pokładu
brożka, 2013-12-18

Zapraszamy do poczytania o tym co sie działo na pokladzie Lilla My. Życie na oceanie dzień po dniu.

Etapy projektu
Brożka, 2013-12-17

Projekt składał się z kilku etapów. Pierwszym z nich była budowa jachtu typu Setka i przygotowanie go do żeglugi oceanicznej. Testy jachtu na Wielkich Jeziorach Mazurskich oraz na Morzu Bałtyckim w czasie regat Setką przez Atlantyk. Potem przyszedł czas na ocean...