zamknij
Strona główna » Budowa jachtu

Budowa jachtu

Instalacja wodna na małym morskim jachcie ?

Zabieramy sie do napisania serii artykułów z cyklu - "Jak przygotować mały jacht do żeglugi morskiej/oceanicznej". Na pierwszy ogień pójdzie instalacja wodna. Na Lilla My po prostu jej nie ma i na Maxusie też nie będzie. Często spotykamy sie z pytaniem "czemu ?".

Liczy się wnetrze!
Brożka & Ozi, 2013-09-28
Liczy się wnetrze! <część 1>

Czas aby napisać coś o naszych przemyśleniach dotyczących wnętrza Lilla My. Nasza wersja wnętrza jest prawie identyczna z wersją w projekcie tylko w lustrzanym odbiciu. Po rejsie mamy jednak w planie dokonać kilku gruntownym przemeblowań.

Więcej w temacie: Budowa jachtu

Jedną z najważniejszych rzeczy jaką poznaliśmy w trakcie przygotowań do rejsu oraz w czasie jego trwania jest wiedza o rodzaju stali nierdzewnej. Popularnie nazywana „nierdzewka” może nam przysporzyć nie lada problemów. Na oceanie znacznym problemem była dla nas korozja elementów metalowych. Najdotkliwiej odczuliśmy uszkodzenie...

Bardziej technicznie o powrocie
Szymon, 2013-06-05

Podsumowując przepłyneliśmy dokładnie 2803,74 Nm (najkrótsza możliwa trasa miał 2182Nm) w czasie 821h czyli 34 dni 5h i 10 minut dokładnie:) Średnia prędkość 3,41kn. Drobnych awarii było kilka. Do napraw byłem przygotowany, zajmowały zwykle 10 min. Niech żyją bardzo trwałe prowizorki :)

Więcej w temacie: Budowa jachtu

Przygotowując sie do lotu na Tobago zastanawiałam się jak bezproblemowo przetransportować kamizelkę pneumatyczną, a dokładniej nabój CO2 do niej. Na forach mozna przeczytać o przygodach z przewozem kamizelek, które bywaja nie przyjemne.

Pod polską banderą
brożka, 2013-01-08

Słowa „rejestracja jachtu morskiego” u większości żeglarzy powoduje reakcję lekko histeryczną. W dalszym ciągu dominuje przekonanie, że zarejestrowanie wybudowanego samodzielnie jachtu pod polską banderą stanowi drogę przez mękę z PRSem i kartą bezpieczeństwa w tle... I tu obalimy kolejny mit.

Więcej w temacie: Budowa jachtu
"Nie można sobie wybudować łódki"
brożka i ozi, 2012-12-30

Kiedy staraliśmy się uzyskać patronat miasta dla naszej wyprawy zostaliśmy poproszeni o określenie podstawy prawnej naszego projektu  „no bo przecież to tak nie można sobie wybudować łódki i pływać nią po świecie…”. Otóż można !

Co w Małej piszczy?
brożka, 2012-10-12

Po 10 dniach Brożka przyjechała zobaczyć jak postepują prace. Stan techniczny odebrała z radością. Gotowe są koje: na lewej burcie burtowa, a na prawej hundkoja. No i ekipa brzegowa nam się powiększyła... :)

Wnętrzności
brożka, 2012-10-03

Dawno nie pisaliśmy jak idzie wykańczanie Lilla My. Prace przy jachcie odbywają się niedaleko Sulechowa w lubuskich lasach. Wnętrze jachtu zostało pomalowane podkładem epoksydowym, trwa obudowywanie stelaży koi sklejką, a zasilanie z panela słonecznego już działa.

Czas na wnętrze
brożka, 2012-09-13

Po 2 tygodniowej przerwie wróciliśmy do jachtu aby zabrać się za wykończenie wnętrza oraz poprawki kosmetyczne pokładu. Zaczęliśmy od posegregowania rzeczy przywiezionych z Mazur oraz inwentaryzacji materiałów.

Koszty budowy Setki
ozi i brożka, 2012-09-03

Szymon przygotował podsumowanie kosztów, które ponieśliśmy w związku z budową Małej. Nie doliczone są kwestie wydatków na energię elektryczną czy miejsce budowy. Przy podsumowaniu wyszło, że nasze planowane w Kosztorysie wydatki przy wybieraniu najtańszych opcji...

Podsumowanie po regatach

W związku z tym, że ciągle spotykamy się z pytaniem jak Lilla My poradziła sobie na regatach postanowiliśmy napisać małe podsumowanie. Ogóle wrażenie jest takie, że Setka jest jachtem bezpiecznym, na fali i w szkwałach zachowuje się przewidywalnie...

Pod nowymi żaglami
brożka, 2012-08-11

Otrzymaliśmy żagle do Małej Mi. Uszyła je żaglownia T&J Sails z Giżycka. Ponadto na pokład położyliśmy już korek otrzymany od Cork System. Szykujemy sie do opuszczenia gościnnych Mazur i przewiezienia Małej do Świnoujscia na regaty Poloneza.

Pierwszy rejs!
brożka, 2012-07-31

30 lipca odbył sie pierwszy samodzielny rejs Lilla My. Postawilismy żagle (jeszcze nie nasze) i wypłyneliśmy zrobić  honorowe kółeczko na jeziorze Niegocin. Pierwsze wrażenia są takie, że ...

POL 12491
brożka, 2012-07-27

Nasza Mała została zarejsterowana w Polskim Rejestrze Jachtów. W związku z tym, że nazwa jachtu morskiego musi byc unikatowa na potrzeby rejestracji przyjęliśmy pisownię oryginalną (czyli szwedzką). Dlatego przedstawiamy Wam naszą "Lilla My".

Pierwszy kontakt z wodą
brożka, 2012-07-24

Wczoraj po raz pierwszy zwodowaliśmy naszą Małą. Po naradzie strategicznej do wody wjechała na boku bez większych problemów. Teraz stoi w porcie, a Szymon kończy takielunek. Dochodzą do nas przesyłki z wyposażeniem. Jest kompas, radio, kotwica, światło nawigacyjne, pompy zęzowe elektryczna i ręczna.

A imię jej... Mała Mi
brozka, 2012-07-03

W sobotę nasza Setka została w końcu pokazana światu w prawie całej okazałości. Nadano jej również imię. Matką chrzestną jachtu została Karola, która ochrzciła go piwem regionalnym  (oraz własną krwią - gdyż pocięła palce otwierając butelkę). Setka otrzymała imię Mała Mi...

Poszywanie pokładu i kokpitu
brożka, 2012-06-25

Po odwróceniu kadłuba zabraliśmy się do budowania pokładu i kokpitu. Zamocowane zostały wzdłużniki burtowe oraz lpokładowe. W kokpicie w przygotowane gniazda wkleilismy listwy które na których oprze się podłoga kokpitu i ławki.

Kadłub odwrócony.
brożka, 2012-06-22

Wszystkim którzy zastanawiali się czemu budujemy łódź podwodną przekazujemy dobrą wiadomość, iż Setka w końcu stanęła "kołami w dół" i wyglada jak jacht. Mimo przeciwności losu udało nam się odwrócić kadłub.

Zakończyliśmy walki z laminowaniem

Walki bo trudno nazwać inaczej to co w ciągu ostatnich 26 godzin działo się w naszym hangarze. Zajęliśmy się lamiowaniem - czyli tym co jak do tej pory było zadaniem najtrudniejszym. Pracowaliśmy równo dobę z 2 h przerwą na sen . A teraz sen z oczu spędzaja nam bombelki powietrza pod tkaniną szklaną...